TeamGym NM junior 2020

NOVEMBER 2020 - STJØRDAL

TeamGym NM for junior 2020 – Stjørdal

Etter en spennene konkurransedag tok våre juniorjenter sølv ved junior NM i TeamGym i Stjørdal etter tett konkurranse med Oslo Turnforening. Trondheims Turnforening vant fortjent titlen som nye norske mestre etter en strålende konkurranse.

Konkurransen ble vanvittig spennene til siste sekund og denne spenningen kjente jentene spesielt på etter trampett som siste disiplin. Som en av gruppens yngste lag er trenere og gymnaster utrolig stolte av å ha fått dagens nest beste frittståendekarakter på 17,750 og og tredje høyeste tumblingkarakter på 14,750! Dette lover godt for flotte prestasjoner fremover. Også vårt andrelag med bare 6 gymnaster stod på og leverte en flott innsats og slutter på en 17. plass ut av totalt 25 deltagende juniortropper.

Juniorguttene endte etter dagens konkurranse på en samlet 5. plass. Guttene leverte generelt en fin konkurranse, men enkelte feil i alle tre disipliner endte med å koste veldig dyrt i den samlede karakter. Dette var også en av lagets første konkurranser sammen i samarbeidet med juniorguttene fra Grimstad og Kristiansand, og de tar alle med seg mye erfaring videre.