Junior NM i Teamgym

NM-sølv til Arendal-turnere

Denne gjengen fra Arendals Turnforening var nest best i jenteklassen da junior-NM i teamgym ble arrangert sist helg.

STJØRDAL: Etter en nervepirrende konkurransedag tok våre juniorjenter sølv etter tett konkurranse med Oslo Turnforening. Trondheims Turnforening vant fortjent tittelen som ny norsk mester etter en strålende konkurranse. Konkurransen var vanvittig spennende til siste sekund og denne spenningen kjente jentene spesielt på etter trampett som siste disiplin.

Som en av gruppas yngste lag er trenere og gymnaster svært stolte over å ha fått dagens nest beste frittståendekarakter på 17,750 og tredje høyeste tumblingkarakter på 14,750. Dette lover godt for flotte prestasjoner framover. Også vårt andrelag med bare seks gymnaster sto på og leverte en flott innsats og endte på en 17. plass ut av totalt 25 deltakende juniortropper.

Patrick Vesth

Juniorguttene endte etter søndagens konkurranse på en samlet 5. plass. Guttene leverte generelt en fin konkurranse, men enkelte feil i alle tre disipliner endte med å koste veldig dyrt i den samlede karakter. Dette var også en av lagets første konkurranser sammen i samarbeidet med juniorguttene fra Grimstad og Kristiansand, og de tar alle med seg mye erfaring videre.

Link til artikkelen på Fædrelandsvennen

Juniorguttene endte etter dagens konkurranse på en samlet 5. plass. Guttene leverte generelt en fin konkurranse, men enkelte feil i alle tre disipliner endte med å koste veldig dyrt i den samlede karakter. Dette var også en av lagets første konkurranser sammen i samarbeidet med juniorguttene fra Grimstad og Kristiansand, og de tar alle med seg mye erfaring videre. Guttene har dog blitt så glad i Trondheim, at de blir en dag ekstra på Widerøes regning.