Vi skal til Nordisk mesterskap!

Våre TeamGym junior jenter har kvalifisert seg, som en av to norske tropper i kvinneklassen, til å delta i Nordisk Mesterskap i TeamGym for junior i Randers (Danmark) 9. april! Her skal de konkurrere mot de absolutt beste lagene fra hele Skandinavia!

Totalt 7 lag i kvinneklassen, 1 lag i herreklassen og 2 lag i miksklassen deltok i kvalifiseringskonkurransen, i håpet om å bli tatt ut til å kunne representere Norge i nordisk mesterskap for junior. Nordisk mesterskap blir i år arrangert i Randers i Danmark d. 9. april!

Kvalifiseringskonkurransen ble gjennomført i midten av januar som en digital konkurranse pga koronarestriksjoner i forhold til arrangementer og har vært ekstra krevende for alle klubber som deltok med tanke på juleferie, koronarestriksjoner og ikke minst karantener og smitte blant utøvere rett før konkurransen. Arendal Turnforening har de siste fire år vært utrolig nærme å kvalifisere seg og da er det ekstra stas når målsettingen lykkes. Dette skyldes dedikert trenerarbeid og en flott lagprestasjon der utøvere individuelt jobber hardt for å nå målene sine og som lag støtter og motivere hverandre og sammen skaper et godt sosialt og sportslig grunnlag for gode opplevelser og prestasjoner.

Arendals Turnforening gratulerer hele junioravdelingen med en flott sportslig prestasjon og ønsker dere lykke til med det harde arbeidet videre mot nordisk mesterskap i Danmark! Vi gleder oss til å heia på dere.

Norge vil bli representert til nordisk mesterskap med følgende lag:

Kvinneklassen:

Oslo Turnforening
Arendals Turnforening

Herreklassen

Oslo Turnforening

Miksklassen

Sandnes Turnforening
IL ROS

NB! bilde fra NM nasjonale klasser i Stavern 2021.