MEDLEMS INFO

Annette Andersen

medlemsansvarlig

Finner du ikke den informasjon du søker?

Da kan du sende oss en mail som vi besvarer innen rimelig tid.

medlem@
arendalsturnforening.no

Velkommen til Arendals Turnforening

Uansett om du er nytt eller eksisterende medlem i Arendals Turnforening ønsker vi deg velkommen til en ny og spennende sesong!

SESONGINFORMASJON

VÅRSESONGEN 2021
Strekker seg vanligvis fra uke 2 til 22.

HØSTSESONGEN 2021
Strekker seg vanligvis fra uke 34 til 48.

DATOER FOR PÅMELDING OG OPPSTART TIL VÅRSESONGEN 2021

Fredag 01/01-21 kl. 19:00 åpner påmeldingen for EKSISTERENDE MEDLEMMER.
Tirsdag 05/01-21 kl. 19:00 åpner påmeldingen for NYE MEDLEMMER.

Etter regjeringens nye nasjonale anbefalinger, gjeldene frem til og med 19/01, har vi flyttet oppstart av vårsesongen til å starte onsdag 20. januar og slutter 06. juni.

NB! Turnforeningen følger skoleruta og holder stengt når det er skolefri.

Vårt medlemssystem WebOrg

Ettersom Norges Idrettsforbund la ned medlemssystemet MySoft i utgangen av juni 2020, har vi nå gått over til et nytt medlemssystem.

Det nye system er WebOrg og er en NIF-godkjent tredjepart som vil behandle medlemsdata, påmelding og betaling fremover.

NB! opplever du problemer rundt medlemssystemet kan det oftest løses ved bruk av en annen nettleser f.eks. Google Chrome.

Alle medlemmer i Arendals Turnforening må ha egen medlemsprofil i WebOrg. Kontaktinformasjon må til enhver tid være oppdatert.

Linker:

Logg-in til medlemsprofilen din

Glemt passord

Spond

Vi bruker kommunikasjonsplatformen Spond til registrering av hvem som kommer på trening og til generell informasjon gjennom sesongen. Alle utøvere er som utgangspunkt påmeldt treningen, derfor trenger du bare å melde avbud om ikke man kan komme på trening.

Du finner gruppelenken til Spond til det parti du går på om du klikker på partiet på timeplanen her på vår hjemmeside:

ALLE som er påmeldt et parti MÅ være registrert i Spond!

Påmelding for eksisterende medlemmer

For å påmelde deg på et parti må du logge deg inn på medlemsprofilen din i WebOrg og foreta påmeldingen via “min kalender” gjennom familiens hovedkonto, dette kan du se og endre under “min familie“.

1. Logg inn på medlemsprofilen din her.
  2. Klikk på “min kalender“.
  3. Finn det partiet du ønsker å melde deg på og foreta påmeldingen ved å klikke “meld på”.

NB! husk at påmeldingen først er gyldig når du har gjennomført betalingen. Fullfører man ikke betalingen mister man plassen – dersom du har betalingsvansker er det viktig at du kontakter oss før påmelding på medlem@arendalsturnforening.no.

Venteliste:

Dersom partiet er fullt kan du likevel melde deg på og stå på venteliste. Dersom det åpner seg en plass vil du motta en mail med link til påmelding, og det er først da du må betale. Hvis du ikke melder deg på innen 24 timer går plassen til neste på ventelisten.

Har du glemt passordet ditt?
For å motta et nytt passord klikker du på dette link og skriver den e-postadressen du er registrert med (sjekk evt. hvilken mail du mottar våre mails på).

Påmelding for NYE medlemmer

Som nytt medlem må du for å påmelde deg et parti fylle ut et påmeldingsskjema med medlemsinformasjon. Dette finner du ved å klikke på den aktuelle påmeldingslinken ut fra det partiet du ønsker å påmelde deg.

Gjør som følger:

1. Finn det partiet du ønsker å påmelde deg enten via partibeskrivelsen eller timeplanen.
  2. Klikk på påmeldingslinken og fyll ut skjema.
  3. Opprett brukernavn og passord for å ha en gyldig medlemsprofil.
  4. BETAL medlemskontingenten sammen med treningsavgiften.
  5. Er partiet allerede fullt kan du fortsatt melde deg på og få en plass på ventelisten.

Dersom du ønsker å delta på flere partier, bruker du det brukernavnet og passordet du opprettet da du meldte deg på første partiet for å logge inn og melde deg på neste parti fra medlemsprofilen din via “min kalender“.

1. Logg inn og klikk på “min kalender“.
  2. Finn det partiet du ønsker å påmelde deg og foreta påmelding ved å klikke “meld på“.
  3. Påmeldingen må skje gjennom familiens hovedkonto, dette kan du se og endre under  “min familie”.

Venteliste

Dersom partiet allerede er fullt kan du likevel melde deg på og stå på venteliste. Dersom det åpner seg en plass vil du motta en mail med link til påmelding, og det er først da du må betale. Hvis du ikke melder deg på innen 24 timer går plassen til neste på ventelisten.

Treningsavgift og medlemskontingent

Priser

For å være aktivt medlem i turnforeningen må man ha betalt to ting; medlemskontingenten og treningsavgiften:

Medlemskontingent

For å være medlem må man betale medlemskontingent hvert år. Medlemskontingenten gjelder hele kalenderåret (01/01 – 31/12) og må betales i sin helhet, uavhengig av når på året man melder seg inn i foreningen. I medlemskontingenten er det bl.a. inkludert en ulykkesforsikring gjennom forbundet. Kontingenten kan ikke endres eller reduseres.

Prisen på medlemskontingent er for 2021: 200 kr./år.

OBS! Medlemskontingenten er jf. vedtak på årsmøtet 2020 redusert med 300 kr./år. Differensen legges til treningsavgiften fordelt på årets to sesonger (150 kr./sesong). Totalbeløpet vil derfor være uendret, men det er økonomisk mer rimelig for nye medlemmer som melder seg inn på høsten.

Treningsavgift

Treningsavgiften betales pr. sesong (halvår) og er fastsatt ut fra bl.a. varighet på treningen, antall treninger og antall trenere. Den dekker utgifter til trenere, utstyr, drift og administrasjon. Treningsavgiften betales online ved påmelding. Denne kan ikke endres eller reduseres.

Øvrige utgifter

Breddepartiene vil ha utgifter til deltakelse på arrangementer, stevner og eventuelle konkurranser.

Priser på partier (treningsavgift gjeldene for vårsesongen 2021):

Parti Priser pr. sesong
GymLek 1050 kr
Gym 9-10 år 1150 kr
Gym 11-13 år 1150 kr
Gym 14-17 år 1150 kr
GymSkole 1 & 2 1350 kr
GymLek Mini 100 kr per gang
Lørdagsturn for 6-9 åringer 100 kr per gang
Tropp 9-10 år 2650 kr
Tropp 11-13 år 2650 kr
Tropp 14-17 år 2650 kr
Grenseløs Turn 1150 kr
Freerunning 1150 kr
Vannaerobic (Stinta) 1150 kr
Vannaerobic (Atletica medlem) 650 kr
Masters 1150 kr
Apparatturn aspirant mix 1250/2500 kr
Apparatturn gutter (konkurranse) 3150 kr
Apparatturn jenter (konkurranse) 2900 kr.
Powertumbling Bobler 2150 kr
Powertumbling 3350 kr
TeamGym Mini-Rekrutt 2650 kr
TeamGym Rekrutt 3650 kr
TeamGym Junior Herrer 3150 kr
TeamGym Junior Kvinner 3650 kr
TeamGym Senior Kvinner 3150 kr

Bruk av fritidskortet

Dette er et tilbud til deg som er mellom 6 og 18 år og bosatt i Arendal Kommune.

Du får opp til 1000 kr pr. halvår pr. barn som du kan bruke på en eller flere fritidsaktiviteter. Fritidskortet er personlig. Målet med fritidskortet er å bidra til økt deltakelse og inkludering. Les mer om fritidskortet her.

VIKTIG!
Kommunens system for å håndtere Fritidskortet (Friskus) kan foreløpig ikke brukes sammen med medlemsregistre med onlinebetaling. Vi har derfor fått en egen avtale med Arendal Kommune for at også våre medlemmer kan benytte Fritidskortet. Ved valg av parti med redusert betaling hos oss vil Fritidskortet for den aktuelle sesongen anses som brukt. Vi sender liste til kommunen over alle som har benyttet dette alternativet, så man skal ikke registrere noe ytterligere i Friskus.

NB! gjelder kun for bruk hos ATF og foreløpig kun for våren 2021.

For å bruke fritidskortet skal du under «medlemskap» velge partiet med redusert treningsavgift. F.eks. «Gymlek m. Fritidskort”. Du vil da få redusert treningsavgiften med kr. 1 000,00.

Husk Fritidskortet kan bare brukes én gang pr. barn pr, halvår – påmelder du deg f.eks. to ulike partier kan det bare brukes på én av de to.

Utmelding og spørsmål

Ønsker du å melde deg ut av turnforeningen eller har du generelle spørsmål til ditt medlemskap, som f.eks. bytte av parti mm. skal du sende en mail til medlemsansvarlig Annette Andersen på medlem@arendalsturnforening.no.

* Forvent lengre svartid omkring sesongstart og slutt.

Jf. pkt. 7 i våre kjøpsvilkår gjelder følgende rundt angreretten:

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp, og gir fri angrerett innenfor 14 dager. Utmelding innen 14 dager fra start gir 100% refusjon – utmelding etter 14 dager gir ingen rett til refusjon. Ved langvarig sykdom eller skade som medfører fravær resten av sesongen godtas utmelding mot fremleggelse av sykmelding og/eller legeerklæring. Treningsavgiften blir refundert helt eller delvis etter skriftlig avtale mellom medlem og administrasjon.

Vilkår for påmelding og kjøpsvilkår

Ved å melde deg inn i Arendals Turnforening har du akseptert våre vilkår uten forbehold. Som medlem plikter du til enhver tid å holde deg oppdatert på informasjonen som finnes på vår hjemmeside og som sendes på e-post.

Medlemsprofil:

Alle medlemmer må ha egen medlemsprofil i WebOrg. Kontaktinformasjon må til enhver tid være oppdatert.

1. Virkeområde

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Disse betalingsbetingelsene innebærer således ingen begrensninger i de lovbestemte rettighetene, men gir informasjon om partenes viktigste rettigheter og plikter, delvis som supplement til lovgivningen på området.

2. Priser og betalingsvilkår

Gjeldende medlemskontingenter for Arendals Turnforening fremkommer av tabell inntatt på Arendals Turnforenings nettside, og oppdateres årlig ved årsmøte. Det skal ikke betales merverdiavgift av verken medlems- eller treningsavgift; prisene som er oppgitt er dermed nettopriser. Betaling av medlems- og treningsavgifter kan skje enten ved debet- eller kredittkort gjennom betalingsløsningen på nettsiden. Når betalingen er gjennomført vil du motta ordrebekreftelse til din e-postadresse. Dersom du har betalingsvansker ber vi deg sende en mail til medlem@arendalsturnforening.no før påmelding.

3. Medlemsdata

Medlemsdata oppbevares i henhold til norsk lovgivning og idrettens eget regelverk, og vil ikke på noen måte bli distribuert til uvedkommende tredjeparter.

4. Medlemmenes plikter

Den som er registrert som medlem/kunde hos Arendals Turnforening, er ansvarlig for rettidig betaling av medlem- og treningsavgifter i samsvar med de bestillinger medlemmet har foretatt via nettsiden. Ansvaret omfatter også uvedkommende tredjemenns bruk av kundens/medlemmets tilgang, herunder bestilling/kjøp av medlemskap/treningsrettigheter, med mindre det kan påvises at dette ikke er muliggjort gjennom uaktsomhet fra kundens side.

5. Oppsigelse av medlemskapet

Innbetalt medlemskontingent gjelder for inneværende kalender år. Medlemmet kan uten nærmere begrunnelse si opp sitt medlemskap i Arendals Turnforening med virkning fra 1. januar påfølgende kalenderår. Med mindre medlemmet har utøvd sin angrerett, jf. punkt 7 nedenfor, vil ikke eventuell oppsigelse av medlemskapet i Arendals Turnforening innebære at medlemmet har rett til å få refundert allerede innbetalt medlems- eller treningskontingent for inneværende periode. Utmelding skjer skriftlig til administrasjonen i Arendals Turnforening til medlem@arendalsturnforening.no indeholdende navn, etternavn, påmeldt parti og bekreftelse av utmelding.

6. Reklamasjon

Ved reklamasjon over mangler, for eksempel manglende/feilaktig registrering hos Arendals Turnforening etter at medlemmet har innbetalt avgift/kontingent, må medlemmet innen rimelig tid etter at han/hun burde oppdaget mangelen gi beskjed til Arendals Turnforening.
        Dersom medlems- eller treningskontingent er betalt med kredittkort, kan medlemmet/kunden også velge å sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).

7. Angrefrist

8. Endring i vilkårene

Arendals Turnforening forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

9. Regler i hallen

• Turnhallen er for aktive utøvere og trenere. Foresatte og søsken til medlemmer kan oppholde seg på galleriet under trening.
        • Trenerne har det sportslige ansvaret i hallen og alle gymnaster med foresatte plikter å innrette seg etter beskjeder fra trenerne.
        • Det er ikke tillatt å filme eller fotografere under trening.
        • Man skal vise respekt for turnhallen og våre apparater.

10. Bekledning

• Utøvere skal ha på seg egnet treningstøy og langt hår må settes opp i strikk. Det er ikke behov for bruk av innesko, de fleste turner barbeint eller med turnsko.
        • Foresatte som er med på Gymlek-partier skal også ha på seg egnet treningstøy.

11. Rusmidler og trakassering

• Arendals Turnforening har nulltoleranse for bruk av prestasjonsfremmende midler. Det er ikke lov med tobakk eller alkohol inne i hallen eller under trening.
        • Arendals Turnforening har nulltoleranse for diskriminering og trakassering uansett kjønn, etnisk bakgrunn, livssyn, seksuell orientering og funksjonshemming.

Spørsmål om alt vedrørende medlemskap rettes til medlem@arendalsturnforening.no.