NM Senior Teamgym 2019

Fra artikkel:

Turnere fra Kristiansand, Grimstad og Arendal vant både NM-sølv i teamgym og kvalifiserte seg til nordisk mesterskap.

Team Sør, bak fra venstre: Helle Sødal, Amalie Igland, Victoria Eggen, Pia Fredriksen Elle, Kamilla Saltermark, Kristine Naro Karina Dahlberg, Ida Sannæs, Hanne Sødal, Kristine Aarrestad, Anna Landrud, Eline Wiig Kristina Jacobsen og Margrete Lauvrak.

OSLO: Lørdag gikk seniorgymnaster fra de tre samarbeidsklubbene Kristiansands Turnforening, Grimstad Turn- og Idrettsforening og Arendals Turnforening nesten helt til topp i norgesmesterskapet i temgym i Oslo.

I høst startet de tre klubbene et samarbeid for å kunne stille i seniorklassen i troppsgymnastikk. Denne helgen deltok de i sin andre konkurranse sammen, som Team Sør. De stilte med to lag i klassen senior kvinner.

– Gjennom hele sesongen har vi lagt stor vekt på å ha det gøy, både på treninger og i konkurranse. Dette tror vi har stor betydning for våre prestasjoner. De gode resultatene kom uventet på de fleste ettersom alle lagene holder et veldig høyt nivå, derfor er det også veldig motiverende at vi klarte å kvalifisere til nordisk mesterskap, sier Hanne Sødal i Kristiansands Turnforening.

Nordisk mesterskap i teamgym arrangeres i Drammen 9. november.

Bak fra venstre: Anna Landrud, Eline Wiig og Juni Josephsen. Foran fra venstre: Hanne Sødal, Kristine Aarrestad, Kristine Naro og Helle Sødal.