NM TeamGym i TeamGym for junior 2021

27.-28. november i Arendal.

Tidenes største Norgesmesterskap i Teamgym for junior har vært arrangert av Norges Gymnastikk og Turnforbund i samarbeid med Arendals Turnforening 27.-28. november 2021 i Arendal Idrettspark.

150 lag fra 25 foreninger med totalt 409 utøvere i alderen 13-17 år, helt fra Mandal i sør til Bardufoss i nord, deltok på dette mesterskapet.

Det har vært en helg med intense konkurranser og flotte idrettslige prestasjoner. Innsatsen og resultatene bærer på ingen måte preg av de siste 20 månedene med pandemi.

Arendals Turnforening stilte med en ung juniortropp i kvinneklassen, sammen med 32 øvrige tropper fra resten av landet. Dette gjorde kvinneklassen til den hittil største klassen i et Norgesmesterskap i TeamGym for juniorer. I 2019 var det 25 tropper i samme klasse. Arendals juniorjenter hadde en flott gjennomkjøring på både tumbling og trampett med vanskelige serier av hopp og få fall og mindre feil. De leverte et flott, synkront frittstående, som også ble kvittert med dagens nest høyeste enkeltkarakter på frittstående med 18,950 poeng. Samlet sett holdt prestasjonen på alle tre disipliner til et utrolig fint NM-sølv, noe som både trenere, gymnaster og klubb er fornøyde med etter helgens konkurranse.

Resultatoversikt (topp 3):

Teamgym kvinner junior
1. Oslo 1, Oslo turnforening
2. Arendals turnforening
3. IL Gneist

Teamgym miks junior
1. Beistad 1, Beistad IL
2. STAG turn
3. Sola Idrettslag turn

Teamgym herrer junior
1. Oslo turnforening
2. Beitstad IL
3. Holmen Tropp og turnforening

Elisabeth Jacobsen og Lea Krogslund.