Nordisk Mesterskap Drammen 2019

Sørlandsturnere markerte seg i nordisk mesterskap

Team Sør-GAK består av: Victoria Hvidebergsgaard Eggen (f.v.) fra Grimstad Turn- og Idrettsforening , Juni Josephsen fra Kristiansands Turnforening, Amalie Igland Møretrø fra Grimstad Turn- og Idrettsforening, Camilla Karlsen fra Kristiansands Turnforening, Tomine Byremo fra Kristiansands Turnforening, Hanne Sødal fra Kristiansands Turnforening, Margrethe Lauvrak fra Arendal Turnforening, Ida Sannæs fra Grimstad Turn- og Idrettsforening, Helle Sødal fra Kristiansands Turnforening, Anna Landrud fra Kristiansands Turnforening, Eline Wiig Eriksen fra Grimstad Turn- og Idrettsforening og Kristine Naro fra Grimstad Turn- og Idrettsforening. Stefano Petersen

Team Sør-GA klarte en hederlig topp ti-plasering i nordisk, og to andre sørlendinger tok sølv i miks-klassen.

Artikkel skrevet av:
Anne Kjersti Wiig Daglig leder i Grimstad Turn- og Idrettsforening

Jentene på samarbeidslaget mellom Grimstad, Arendal og Kristiansand gjennomførte en god konkurranse i nordisk mesterskap i teamgym i Drammen sist helg. De fikk ingen topplassering, men målet om hederlig gjennomføring ble nådd med glans. Jentene viste at de hører hjemme blant de ti beste lagene i Norden. Jentene er unge og deltok i sitt første nordiske mesterskap. De fikk med seg hjem god mesterskapserfaring og god motivasjon for å satse videre mot kommende mesterskap.

Matilde Sørvåg fra Grimstad og Knut Skogeng fra Arendal deltok på Drammens mikslag som slo til med sølv foran nærmere 2000 tilskuere. Det norske herrelaget fra Oslo Turn vant herreklassen, og sørget for Norges første nordiske gull i teamgym gjennom tidene.

Link til artikkelen fra Fædrelandsvennen