Sørlandsmesterskap i apparatturn 2017

Lørdag gikk Sørlandsmesterskapet i apparat turn av stabelen i Kristiansand. Arendal Turnforening stilte med til sammen 12 turnere, 8 jenter og 4 gutter. De som tok turen bort kunne glede seg over ett flott arrangement og mye flott turn.

I klassen minirekrutt deltok Elias Pfaff, Andreas Oland, Ine Solheim, Estella Pfaff og Melina Løvås. Det var hele 52 minirekrutter fra Kristiansand turnforening, Vågsbygd turnforening, Mandal turnforening, Grimstad turnforening og Arendal turnforening som deltok.

Minirekruttene fra Arendal turnet jevn og godt i alle apparater, men gjorde det spesielt godt i ringer for guttene og bom for jentene. I klassen minirekrutt blir det gitt karakterer som ikke offentliggjøres og de blir ikke gradert i plasseringer. Vi er absolutt på høyden i denne klassen og det blir spennende å se når turnerne fra denne klassen kommer i konkurransealder om kort tid.

I klassen rekrutt deltok Sondre Rose, Bendik Grunde, Anna Linnea Boye, Pernille Kloster-Jensen, Ingrid Dose Larsen, Marie Opheim og Vilde Solheim.

I rekutt gutter 11-12 år var det Brian Rugland (KTF) som stakk av med sammenlagt seieren med poengsummen 69,3. Men Sondre Rose viste at ATF vil være med å kjempe om pallplassene og tok en suveren 3.plass med poengsummen 62,9. Bendik Grunde fulgte tett på med 61,6 endte på 4.plass. I enkeltapparater markerte guttene seg igjen i ringer og Sondre Rose tok en sterk 2.plass poengsummen 11,5, bare to tiendeler fra førsteplassen på 11,7.

I rekrutt jenter 11 år var det Mia Anker Birkeflet som vant sammenlagt med poengsummen 39,4. Ingrid var best sammenlagt av jentene fra ATF med 33,3 og en 10.plass, videre fulgte Anna Linnea 12.plass(29,8), Pernille 13.plass(29,6) og Marie 17.plass(26,2). I enkelt apparater viste Anna Linnea sterk bom turn og tok 4.plassen med poengsummen 8,5. Ingrid markerte seg med feilfritt frittstående til 9,1 og en 4.plass også der.

I rekrutt jenter 12 år vant Julie Holta sammenlagt med 45,3. Vilde tok 4.plassen med 27,7 og i enkeltapparater tok hun en fin 3.plass i hopp med poengsummen 9,1.

Alt i alt er vi godt fornøyde med innsatsen vår og takk til Kristiansand Turnforening for et flott SM.