Sørlandsmesterskap november

SM i Grimstad 4. november 2018

Deltagere: Bendik Grunde (12 år), Sondre Rose (12 år) og Elias Pfaff (11 år)

I alt stilte det 12 gutter til start i klassen 11-12 år der våre tre gutter er. Det var gutter fra tre klubber; Mandal (4 stk), Arendal (3 stk) og Kristiansand (5 stk).

Sondre var nå heldigvis tilbake etter en sykdomsperiode som gjorde at han måtte stå over forrige helgs Norgescup. Han gjorde mye bra denne helgen, men var litt uheldig med et par øvelser der forholdsvis enkle momenter ble uteglemt. Da var ikke dommerne nådige. Sondre turnet til 66,10 i sekskampen som gav en 5. plass.

Elias turnet bra i flere av apparatene men for å skjerme en vond ankel valgte vi denne gangen å stå over frittstående. Med kun fem apparater og et fall i skranke ble totaltsummen 54,5 poeng i sekskampen som gav en 9. plass. Elias fikk med seg en bronse i svingstang.

Bendik var den av guttene våre som denne gangen leverte de beste resultatene! Han turnet svært så godt og sikkert i alle apparatene. Dette holdt til en flott 4. plass sammenlagt i sekskampen. Bendik turnet til 67, 8 poeng og er virkelig på gang for tiden. Han fikk også hele tre bronsemedaljer med seg hjem i apparatene ringer, hopp og skranke. Dette synes vi alle var veldig fortjent og veldig gøy!

Vi takker GTIF for et flott arrangement! Moro at familie og venner støtter opp og heier våre gutter frem og ikke minst er det moro for apparatturnerne i ATF å oppleve at klubben i økende grad heier på våre gutter og jenter og stadig påpeker at de synes det er stas at klubben igjen kan stille med utøvere innen denne grenen av turnsporten - en gren som har lange tradisjoner i ATF