Sørlandspokalen 2018

Årets nykomling av konkurranser; "Sørlandspokalen" i Kristiansand 24. november 2018

Deltagere: Bendik Grunde (12 år), Sondre Rose (12 år) og Elias Pfaff (11 år)

Det var de samme 12 guttene som stilte i Sørlandsmesterskapet som stilte i den nye konkurransen av året "Sørlandspokalen" som ble arrangert av Kristiansand Turnforening. Disse 12 er alle i samme klasse - 11-12 år. Disse 12 guttene kommer fra tre ulike klubber; Mandal (4 stk), Arendal (3 stk) og Kristiansand (5 stk).

Guttene våre gjennomførte nok en gang en god konkurranse. Ingen store klikk i øvelsene. Det er alltids mulig å forbedre oss litt her og der innen de øvelsene vi turner, men alt i alt er nok dette den aller beste konkurransen vi har gjennomført.

Bendik turner jevnt og sikkert som vanlig. Har tatt solide steg i frittstående og bøyle i høst. Var litt uheldig i skranke denne gangen med et dødsving tidlig i øvelsen. I hopp fikk han 3. plass. Bendik endte opp med 66,0 poeng totalt når alle seks apparater ble lagt sammen. Dette gav han en 6. plass i sekskampen.

Sondre har tatt store steg i bøylehest de siste ukene. Han endte på en delt 2. plass med 11.2 poeng sammen med Elias og kun slått av Ivan fra Kr. Sand som fikk 11.6. Jevn turning gjennom hele konkurransen gav han totalt 66,6 poeng i sekskampen. Sondre havnet på 5. plass i sekskampen.

Elias har hatt en fin fremgang i alle apparater i høst. Totalt turnet han til 68,9 poeng, noe som gav han en plass på pallen, kun slått av Brian og Lucas fra kr. Sand. Elias fikk 2. plass i bøyle, hopp og svingstang og 3. plass i skranke.

Vi trener litt over halvparten av det Kr. Sands guttene gjør og sett i lys av at de også har en heltidstrener, så har vi all grunn til å være fornøyde med resultatene våre dette året.

Fra Januar 2019 skal Bendik og Sondre turne selvvalgt. Det betyr at de nå skal sette sammen egne øvelser. Dette blir nytt for oss og veldig spennende. Elias har ett år til i rekruttklassen 11-12 år og turner ett år til med ferdiglagde trinn i et regelement som kalles LUM. Denne er indelt i trinn fra 1 til 6 med stigende vanskelighetsgrad. Våre gutter har flest trinn fire i LUM.

Vi takker Kristiansand TF for et nytt og flott arrangement! Moro at familiene også denne gang støtter opp og heier våre gutter frem! Det blir lange dager i hallene, men det er vårt håp og tro at slik informasjon som dette er med på å gjøre det enda mer interessant å være tett på under konkurransene. Andre i ATF er også veldig velkomne til å være med oss som publikum på konkurranser om noen skulle ha lyst! Vi har plass i bilene på de lokale/regionale konkurransene.

Vi ser frem til 2019 med første norgescup allerede i midten av mars! Det er ikke bestemt hvor dette blir enda.

Tab: Resultater sekskamp i Norgescup på Hammer 27-28. oktober, SM i Grimstad 4. november og Sørlandspokalen i Kristiansand 24. november 2018.