Sørlandsmesterskap 2017

Da var årets Kretsserie og Sørlandsmesterskap overstått! I år har vi hadt rekord i antall påmeldte tropper! Omtrent dobbelt så mange påmeldinger som vi hadde forutsett. Det er fantastisk å se idretten vokse på lokalt nivå. Under årets Sørlandsmesterskap var det påmeldte tropper fra både Aust-Agder og Vest-Agder.

Resultater finner dere her

Arendal stilte med 8 tropper i trampett og tumbling under Kretsserie. Fantastisk å se så mange turnglade og ivrige gymnaster. Gratulerer til alle våre små gymnaster med kjempe flott Kretsserie!

«Jeg synes det var deiligt at se så mange aktive troppsutøvere fra Aust- og Vest-Agder, og så er jeg imponeret over niveau på alle vores mindste gymnaster vi havde på KS. Alle tropper fra Arendals Turnforening gjorde araber flikk flakk. Det har aldrig sket før at 50 gymnaster under 10 år kan det…i hvert fald ikke mens jeg har været her» sier Sportsjef og Hovedtrener, Jacob Bie-Hansen

På Sørlandsmesterskapet var det totalt 19 påmeldte tropper i rekrutt tumbling og trampett og 12 tropper i junior kvinner tumbling. Det resulterte i mye fantastisk turn, fart og spenning utover dagen. Ekstra gøy var det med 4 guttetropper i junior tumbling og trampett klassen. Arendals guttene fikk gull i tumbling  og sølv i trampett. Det er flott å se Arendals junior guttene i konkurranse! Vi fikk også se konkurransens eneste tripple salto med halv skru i trampett! Dette var en veldig god konkurranse for guttene våre med mange fine og gode serier. Dette viser at hardt arbeid og målrettet trening gir resultater. Gratulerer til gymnaster og trenere.

Arendal stilte med totalt 6 tropper på søndag. 2 rekrutt tropper i tumbling og trampett. 1 rekrutt tropp i frittstående. 1 junior tropp gutter og 1 junior tropp jenter og 1 tropp jenter senior. Arendals junior tropp i kvinner tok sølv i trampett og en 5. plass i tumbling.  Vi kan med dette gratulerer ATF Rekrutt med tittelen Sørlandsmestere i rekrutt frittstående og ATF Junior Gutter med tittelten Sørlandsmestere i junior gutter tumbling og ATF Kvinner senior TG som Sørlandsmestere i TeamGym senior kvinner klassen

Jacob sier «Senior havde en viktig test-konkurrence før nordiske, hvor vi fik en masse på plads. Junior havde deres bedste konkurrence hidtil.»

Vi hadde 2 tropper i rekrutt trampett og tumbling. Vår ene rekrutt tropp i trampett og tumbling fikk oppleve at om man ikke er helt fokusert kan det koste «dyrt», men de fikk viktig konkurranse trening og fikk konkurrert på hjemmebane.

«Vi vil fortsætte at arbejde målrettet og konstruktivt mod næste konkurrence» forklarer Jacob

Vil også få takke alle foreldre, familie, venner og bekjente som tok seg tid til å heia frem alle lag fra Arendals Turnforening.

«Det er flott å se så mye turnglede, mestring og engasjement fra alle våre gymnaster og trenere som stilte til konkurransen! Gratulerer til våre dyktige gymnaster og ivrige trenere med konkurransen», Caroline, styremedlem Arendals Turnforening.

En stor takk til arrangementskomitéen og alle frivillige som stilte opp på dugnad! Arrangementet på søndag hadde ikke vært mulig uten frivillig hjelp og god dugnadsånd.

Takk til Lea Kroglund for flotte bilder
Alle bildene kan dere se her via Facebook
Alternativt kan dere se bildene under