På denne siden finner du linker til påmelding til våre åpne partier

Støtt Arendals Turnforening og meld deg inn som støttemedlem for 200 kr. pr år.

Hvordan melde seg på?

Påmelding gjøres ved å klikke på ønsket parti og deretter påmeldingslinket. Partiene er samlet i kategorier og du finner derfor alle partiene i den kategori på samme link.

Partibeskrivelser

Her finner du mer informasjon om alle våre aktiviteter for våre breddepartier og konkurransepartier

Vilkår
Ved å melde deg inn i Arendals Turnforening aksepterer du samtidig våre vilkår for påmelding og kjøpsvilkår (se nederst)

Påmeldingen er først gyldig når du har gjennomført betalingen. Fullfører man ikke betalingen mister man plassen – dersom du har betalingsvansker er det viktig at du kontakter oss før påmelding på medlem@arendalsturnforening.no.

Venteliste

Dersom partiet er fullt kan du likevel melde deg på og stå på venteliste. Dersom det åpner seg en plass vil du motta en mail med link til påmelding, og det er først da du må betale. Hvis du ikke melder deg på innen 24 timer går plassen til neste på ventelisten.

Breddepartier

Gymlek - 4-6 år

Partibeskrivelse

Gymlek er et av treningskonseptene til Norges Gymnastikk og turnforbund og legger stor vekt på lekpreget aktivitet, allsidig og motorisk utviklende grunntrening, og mulighet for hvert barn til å møte utfordringer som er tilpasset den enkelte.

“GymLek 1” kan du gå på året du fyller 4-5 år og “GymLek 2” året du fyller 5-6 år.

Treningstiden er 1 trening pr. uke á 45 min.

Gymskole - 7-8 år

Partibeskrivelse

Gymskole 1 er et parti for de som fyller 7 år.
Gymskole 2 er et parti for de som fyller 8 år.

Her har treningen fokus på det grunnleggende innen troppsgymnastikk; som hinkesats, rulle, hjul, araber og håndstående mm. Gymskole er partiet alle våre utøvere har gått på for å være på det nivå de er i dag.

Treningstiden er 1 trening pr. uke a 60 min.

Gym, 9-13 år

Gym 9-10 år
Partiet for deg som er 9-10 år, og ønsker å lære det grunnleggende innen turn. Hver time begynner med en felles oppvarming, deretter arbeides med grunnleggende gymnastiske ferdigheter og elementer. Vi vil også arbeide på å forbedre mobilitet, styrke og motorikk. Spesifikt innhold er tilpasset aldersgruppen. Partiet trener 1 time i uken.

Gym 11-13 år

Dette er et parti, for deg som har litt eller ingen tidligere erfaring med turn og er 11-13 år. Hver time begynner med en felles oppvarming, deretter arbeides med grunnleggende gymnastiske ferdigheter og elementer. Vi vil også arbeide på å forbedre mobilitet, styrke og motorikk. Spesifikt innhold er tilpasset aldersgruppen. Partiet trener 1 time i uken.

Freerun - 9-15 år

Partibeskrivelse

Freerunning er en fri bevegelsesform som en blanning mellom parkour og tricking. Bevegelsene er improviserte og tilpasset til det miljø aktiviteten foregår i; om det er en gymsal eller et urbant miljø med utfordrende hindringer. kroppskontroll, kreativitet og mot er viktige kvaliteter som trenes utover akrobatiske momenter som roll, monkey, wallflip, precision jump og mye mer!

Vi tilbyr freeruning partier fra 9-11 år og 12-15 år.

Treningstiden er 1 trening pr. uke a 60 min.

Troppsgymnastikk (bredde) - 9-17 år

Partibeskrivelser

Tropp 9-10 år:

Partiet for de som fyller 9-10 år og ønsker å gå steget videre med gymnastikken sin. Her jobbes der videre fra det helt grunnleggende mot mere krevende tricks som eksempelvis araber, stift og salto. Samtidig legges fokus på øvelser til styrket kroppsbevissthet og generel styrke gjennom ulike øvelser.

Treningstiden er 2 treninger pr. uke a 120 min.

Tropp 11-13 år:

Partiet er for de som er 11-13 år som ønsker å fortsette den personlige utviklingen å lære seg nye tricks. Her jobbes der videre fra det helt grunnleggende mot mere krevende tricks som eksempelvis araber, stift, salto, flikk-flakk mm. Samtidig legges fokus på øvelser til styrket kroppsbevissthet og generel styrke gjennom ulike øvelser.

Treningstiden er 2 treninger pr. uke a 120 min.

Tropp 14-17 år:

På partiet blir det sosiale ivaretatt og utviklingen til den enkelte er i fokus slik at de kan bli endda flinkere. Kanskje de som har lyst kan ha mulighet til å stille i kretsmesterskap. Partiet legger til rette for at utøverne kan jobbe mot å videreutvikle seg på apparatene tumbling og trampett.

Partiet trener 1 ganger i uken a to timer.

Konkurransepartier

Apparatturn aspirant

Partiet er dessverre fylt – du kan melde deg på venteliste.

Partibeskrivelse

Apparatturn Aspirant, jenter 8-12 år:

Her trenes det på de grunnleggende ferdigheter, styrke og bevegelighet innen apparatturn og har til fokus å klargjøre utøverne til senere å kunne delta på de eldre apparatturnpartier. Partiet er et åpent parti, men det anbefales å ha et vis kjennskap til turn. For å gå på partiet må man være fyllt 8 år.

Partiet har treningstid to ganger i uken a 2 timer.

Tumbling Bobler, 9-11 år

Partiet er dessverre fylt – du kan melde deg på venteliste.

Partibeskrivelse

“Tumbling bobler” er et konkurranseforberedende parti for gutter og jenter i alderen 9-11 år, og er henvendt gymnaster som har et ønske om på sikt å konkurrere i powertumbling. Gymnastene lærer basale grunnleggende ferdigheter innen turn men treningen har hovedfokus på baklengs serier på tumbling. På dette parti legges det tekniske grunnlaget for en god utvikling innen powertumbling.

Hva er tumbling?
Powertumbling er en individuel fartsfylt gren innen turn der det hovedsakelig legges vekt på baklengs serier på en 25-meter lang tumblingbane. Her sammensetter man 5 eller 8 elementer til en ferdig øvelse. Øvelsene består typisk av en blanding av flik-flak, whip-backs og saltoer. Sporten har blitt veldig populær og vokset seg stor i europa, men er ganske ny i Norge. Vi var de første i Norge til å starte opp Powertumbling partier da vi vet at dette kommer til at bli akkurat like stort her som vi ser det er i resten av verden!

TeamGym, 8-13 år

Partiene er dessverre fylte – du kan melde deg på venteliste.

Mini-rekrutt, jenter 8-10 år

Partiet er et åpent konkurranseparti.

Vår Mini-rekrutt parti er et konkurranseforberedende parti innen Troppsgymnastikk for jenter i alderen 8-10 år. Partiet er for de gymnaster som vil endda mer med sporten sin og kanskje har en drøm om å konkurrere i troppsgymnastikk på sikt.

Treningen fokusere mye på å dekke de grunnleggende tekniske ferdigheter og sammensetning av øvelser slik de har de riktige forutsetninger senere hen. Partiet trener også frittstående på hver trening. De ska på partiet rustes til en dag å bli konkurranseutøvere i Troppsgymnastikk og vil fra året de fyller 11 år ha mulighet til å velge å fortsette på rekruttpartiet der konkurransedelen har et endda større fokus i treningen.

Mini-rekrutt har en treningstid på 4 timer pr. Uke fordelt på to treninger: mandag og torsdag kl. 16:00-18:00.

Rekrutt, jenter 11-13 år

Partiet er et åpent konkurranseparti med en anbefaling om tekniske forutsetninger.

Rekruttene jobber videre med det grunntekniske fra tidligere, men bruker mye tid på å sammensette ulike serier både forlengs og beklengs på tumbling samtidig med å øke vanskelighetsgraden. Som rekrutt begynner de med egne spesifikke frittstående treninger, noe som for mange er nytt og spennene. Her trener de både dans og på utvalgte vansker som inngår i frittståendeprogrammet. Rekrutt stiller i konkurranse til både regionale og nasjonale konkurranser.

Forventninger og anbefalinger for turnere
Forventningene til det å være rekrutt er at man prioriterer å delta på alle treningene og at man har en stor motivasjon eller mål om å jobbe for en god og langsiktet utvikling

Av mere spesifikke idrettslige anbefalinger dersom man ønsker å delta på rekrutt kan det være et bra utgangspunkt å kunne størstedelen av følgende elementer:

Tumbling:
• Araber uten sikring
• Stift uten sikring
• Araber flikk med lite sikring

Trampet:
• Teknisk korrekt innhopp med armsving og sats.
• Korrekte saltoposisjoner kroppert, pikert og strak.
• Selv kunne utføre en strak salto med halvskru.

Vansker/frittstående:
• Håndstående (mestre)
• Schmetterling (ha jobbet med)
• Planke (ha jobbet med)
• Pirouette (ha jobbet med)
• Spagat og guttespagat (mestre)
• Étbensbalanser (ha jobbet med)

Ovenstående er ikke er en fullstendig sjekkliste, men skal være med til å gi et overblikk i forhold til hvor nivået forventes å være. Er det enkelte ting man ikke mestrer 100% kan mye gjøres opp med god treningsmoral, innsats og motivasjon for å lære.

Vi oppfordrer de som melder seg på rekrutt til å prioritere alle treninger, at man er positiv til å delta på konkurranser og at man bidrar til et positivt og inkluderende treningsmiljø.

Vannaerobic

Vannaerobic for voksne

Vannaerobic er partiet for deg som liker å bevege seg og trene i vann.

Vannaerobic er morsom og skånsom trening i vann der man bruker vannet som både hjelp og motstand i ulike kondisjons- og styrkeøvelser.

Treningen kan tilpasses ulike behov for trening og egner seg for både mosjonister, pensjonister, folk med skader og unge som ønsker en mere skånsom trening enn på land…

Du kan delta på partiet om du er over 18 år.

Treningstiden er tirsdager fra 20:00-21:00.

Treningsavgift

Treningsavgift: 1150 kr.

NB! Dersom du er medlem av Atletica treningssenter får de en rabatt på 200 kr.

Påmeld deg her!