Norgesmestrene fra “GAK” senior

Seniorkvinnene fra samarbeidet «GAK» mellom klubbene Grimstad, Arendal og Kristiansand vant NM-gull i frittstående, trampett og TeamGym sammenlagt. De fikk også NM-sølv i tumbling.

Seniorkvinnene fra seniorsamarbejdet «GAK» mellom klubbene Grimstad, Arendal og Kristiansand deltok lørdag 25. september på Norgesmesterskapene i nasjonale klasser og TeamGym for senior i Stavern. Konkurransen ble arrangert på samme dag som Norge gjenåpnet samfunnet etter pandemien og var første ordentlige fysiske konkurranse med publikum på 1,5 år og ble arrangert av STAG turn!

Laget leverte en utrolig flott prestasjon i konkurransen med høyt nivå og flott utførsel i alle disipliner. Dette ble belønnet med både NM-gull i frittstående, NM-gull trampett og NM-sølv i tumbling i de nasjonale klasser, der man konkurrerer i de enkelte disipliner separat🥇🥇🥈 Utover dette ble det skikkelig nervepirrende i den viktige TeamGym-konkurransen der en tett kamp med spesielt Oslo Turnforening resulterte i, en sjeldent sett, delt førsteplass med poengsummen 51.550 og med det tittelen som Norgesmestre i TeamGym for senior 2021 🏆🤩

GAK-jentene fikk dagens høyeste karakter i frittstående med 19,750 poeng. Guttene fra GAKs gutter leverte også et strålende mesterskap og kunne reise hjem med bronsemedalje både i frittstående og teamgym sammenlagt.

Se konkurransen via livestreamen fra Direktesport.no på dette link