Juniorne tok NM gull i både frittstående og på trampett

Juniorjentene fra Arendals Turnforening deltok denne helgen i NM nasjonale klasser i troppsgymnastikk for juniorkvinner i Holmen. Lørdagen var det kvalifikasjon med 120 lag som alle skulle kjempe om å kvalifisere seg til søndagens finaler der de 10 beste lag i hver disiplin; frittstående, tumbling og trampett gikk videre. Arendal 1 gjorde rent bord med førsteplass i alle disipliner, mens Arendal 2 klarte å kvalifisere seg som 8. beste lag i trampett. Utover Arendal kvalifiserte også Grimstad Turn- og Idrettsforening som 3. beste lag i disiplinen frittstående.

På finaledagen klarte Arendal 1 å vinne titlen som dobbelte norske mestre når de tok gull i to ut av tre disipliner; i frittstående og på trampett. Etter noen uheldige feil på tumbling klarte de ikke å forsvarer førsteplassen fra dagen før og sluttet på en samlet 7 plass, mens Oslo Turnforening og IL Gnest tok en delt førsteplass i denne disiplinen. Arendal 2 som deltok i finalene på trampett klarte nesten å holde plasseringen fra kvalifikasjonen og endte opp som 9. beste tropp i landet på trampett.

Grimstad Turn- og Idrettsforening sluttet på en flott 6. plass i frittstående.

Juniorjentene fra Arendals Turnforening slutter ikke med å imponere og fortsetter å hevde seg helt i toppen av norsk troppsgymnastikk og det er imponerende å være vitne til hva de klarer å få til!