National Danish Performance Team kommer til Arendal med workshops og storslått show – MEN DE TRENGER ET STED Å SOVE

Hvem er NDPT?

National Danish Performance Team er et uttatt dansk elitelag med 28 av de beste danske gymnaster. De har brukt det siste året på å reise rundt i hele verden å arrangert workshops og vist frem sitt storslåtte show “KATA”! Nå kommer de til Arendal onsdag 12. juni – lørdag 16. juni og her har vi bruk for hjelp til å innlosjere de hos værtsfamilier i byen.

Hva vil det si å være vertsfamilie?
Som vertsfamilie får dere i husstanden noen ekstra familiemedlemmer i få dager som deltar i hverdagens rutiner med blant annet matlaging, vasking av klær mm. Det er hyggelige og jordnære gymnaster fra 21-28 år som har masser av historier fra sin verdensreise og som trenger et sted å sove på deres besøk. Det er ikke sikkert du ser så mye til de ettersom de har et ganske travelt program med workshops, sightseeing og klargjøring til show.

Les mer om hva det vil si å være vertsfamilie i vedlegget (på engelsk).

Vi håper at du og din familie kan være interessert i å bli vertsfamilie for noen dager og hjelpe oss med å gi de noen fantastiske dager i Arendal 🙂

Som takk for hjelpen vil hele husstanden motta gratisbilletter til showet “KATA” som finner sted på Sør-Amfi torsdag 13. juni kl. 17:30.

Fyll ut info for å melde deg som vertsfamilie

LINKS:
Se gymnastene og laget her

Uttalelse og anbefaling fra Birte og familien fra Sandane:

-Vi hadde ein utruleg flott opplevelse med å vere vertsfamile for 4 flotte jenter! Dei var så høflige, blide og omgjengelige, og gjekk så fint inn i lag med resten av familien. Dei bidro med middagslaging, og for ei kjekk veke vi hadde rundt middagsbordet! Veldig spennande å høyre om alle landa dei hadde besøkt på sin reise med lager. Praten gjekk lystig og lett!

Vårt ansvar som vertsfamilie var å sørge for mat til turnerne. Dei var svært enkle å ha i kosten, og bidro til alle måltid. Turnarane hadde mykje program kvar dag, så det blei ikkje så mykje tid i lag på ettermiddagane. Men vi fekk ein tur i lag i Trivselsskogen, dro på bading i sjøen og kosa oss ute på terassen i dei lyse sommerkveldane.

Så var vi og såg på turnarane både når dei dansa på landbylaurdag i sentrum og på det store avslutningsshowet på søndagen. Så imponerande oppvisning!

Vi hadde stor glede av å vere vertsfamilie for desse fine ungdomane, og stiller gjerne som vertsfamilie igjen. Vil absolutt anbefale familiar som har unge turnere i hus om å vere vertsfamilie. Dessa ungdomane er så livlige og artige å prate med, og vil heilt sikkert lære bort nokre turntriks.